قیمت اتصالات مانیسمان

قیمت اتصالات مانیسمان به عواملی مانند: نرخ فولاد، جنس، میزان کیفیت و روش تولید بستگی دارد. چنانچه قصد خرید اتصالات مانیسمان گروه تجاری امیران لوله را دارید، با شماره‌های درج شده در سایت تماس گرفته و از مشاوران امیران لوله کمک بگیرید. ضمنا شما می‌توانید لیست محصولات سفارشی خود از طریق شماره واتساپی یا فکس ارسال کنید و محصول را ظرف کمتر از 48 ساعت در محل پروژه تحویل بگیرید.

اتصالات مانیسمان

لوله مانیسمان نوعی لوله صنعتی است که به صورت فرآیند بدون درز تولید می‌شود. این نوع لوله استحکام و مقاومت بالایی نسبت به سایر لوله‌ها دارد چرا که به صورت بدون درز ساخته می‌شود. حال سوال اینجاست که اتصالات مانیسمان چیست؟ اتصالات مانیسمان همانطور که از نامشان پیداست قطعه‌های لوله از جنس فلز فولاد هستند که برای متصل شدن لوله‌ها به‌ یکدیگر به کار برده می‌شوند. در واقع بدون استفاده از اتصالات مانیسمان نمی‌توان لوله کشی را در مسیر مورد نظر به انجام رساند. گروه تجاری امیران لوله انواع اتصالات لوله، از جمله: اتصالات لوله گازی، اتصالات گالوانیزه و اتصالات مانیسمان را در مرکز فروش خود به صورت ارسال به سراسر کشور قرار داده است؛ که در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت اتصالات مانیسمان بپردازیم. این اتصالات فولادی بسیار کارآمد هستند و در صورت بروز مشکل در خطوط لوله کشی، این اتصالات استفاده شده و مشکل را رفع می‌کنند. اتصالات بدون درز مانیسمان یا اتصالات سیاه جوشی گروه امیران لوله به دلیل نداشتن درز جوش در فرایند تولید، برای کار پر فشار با  میزان دمای بالا به کار برده می‌شوند. این اتصالات با استاندارد ASMEB 16/9 ساخته می‌شوند. اتصالات مانیسمان انواع و اشکال مختلفی دارند که هر یک در موارد مختلف قابل استفاده هستند. از اتصالات مانیسمان گروه امیران لوله می‌توان به: زانو 90 درجه، زانو ۴۵ درجه، سه راهی نامساوی و مساوی، تبدیل، کپ، بوشن و سردنده اشاره کرد. این اتصالات فلزی برای مواردی چون: تغییر جهت جریان، کاهش یا افزایش سایز، انسداد لوله، اتصال لوله‌ها با قطرهای مختلف، اتصال لوله‌های دارای قطرهای یکسان و به طور کلی برای اتصال لوله‌های مانیسمان به یکدیگر در خطوط لوله کشی استفاده می‌شوند. این اتصالات از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه تولید شده‌اند و همانند لوله‌های مانیسمان گروه امیران لوله دارای مقاومت و انعطاف پذیری بالایی هستند؛ که از این جهت برای مصرف در صنایع مختلف از استقبال فراوانی برخوردار هستند. در حقیقت لوله و اتصالات مانیسمان هر دو از یک نوع  جنس و مواد اولیه ساخته می‌شوند و دارای کیفیت مطلوبی هستند. اکنون به بررسی هر یک از انواع اتصالات به صورت مختصر میپردازیم:

  • زانوی مانیسمان: این قطعه اتصال، همواره برای تغییر جهت جریان لوله استفاده می‌شود که دارای دو زاویه 90 و ۴۵ درجه می‌باشد.
  • سه راهی: این نوع اتصال در واقع برای اتصال لوله‌هایی با قطرهای مختلف مناسب است. سه راهی دارای سه پایه در اندازه‌های متفاوت یا مساوی می‌باشد.
  • تبدیل: در خطوط لوله برای تغییر سایز از اتصال تبدیل استفاده می‌شود. مثلا برای تبدیل لوله کوچک به بزرگ یا بالعکس
  • کپ: از کپ برای بستن انتهای لوله در خطوط لوله کشی استفاده می‌شود.
  • بوشن: این قطعه قطعه استوانه‌ای شکل است که برای اتصال دو لوله یکسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سردنده: این نوع اتصال دارای یک سر دنده رزوه‌ای و یک سر بدون دنده می‌باشد که برای اتصال لوله به شیر مخزن استفاده می‌شود.
  • مغزی: از این قطعه برای کوتاه کردن مسیر لوله کشی استفاده می‌شود.
  • چهار راهی: برای اتصال چهار لوله به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد که ساختاری چهار طرفه دارد.

 اتصالات بدون درز مانیسمان در انواع مصارف صنعتی کاربرد دارند. این اتصالات نسبت به سایر اتصالات فضای کمتری را اشغال می‌کنند و برای کاهش افت فشار مناسب هستند از اتصالات مانیسمان در مواردی چون خطوط لوله‌های آتش نشانی، سیستم انتقال آب در موتورخانه‌ها، صنایع پتروشیمی، نفت و گاز استفاده می‌شود؛ چرا که در این صنایع دما و فشار زیادی وجود دارد. اتصالات مانیسمان به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار زیاد یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه برای صنایع مختلف می‌باشند. اتصالات مانیسمان از آن جهت که در فرآیند تولیدشان عمل جوشکاری بدنه انجام نمی‌شود، نام جوشی بدون درز را به خود گرفته‌اند. این اتصالات در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلفی تولید شده و توسط گروه تجاری امیران لوله عرضه می‌شوند. اتصالات مانیسمان در سایزهای 1/2 تا ۵۶ اینچ و در رده‌های 10، 20، 30، 40، 60 و 80 تولید می‌شوند. انتهای اتصالات مانیسمان پس از جوشکاری با لوله به شکلv  می‌شوند و  به منظور آماده سازی قطعه برای جوشکاری انتهای اتصالات کونیک می‌شوند. کونیک کردن باعث می‌شود که اتصال جوش با لوله مانیسمان محکم‌تر انجام شود. وقتی می‌گوییم جوشکاری منظور بدنه اصلی قطعه نیست، جوشکاری در انتهای قطعه انجام می‌شود تا اتصال قطعات مقاوم‌تر شود. برای انتخاب اتصالات مانیسمان باید توجه داشت که ضخامت و سایز لوله مانیسمان با اتصالات یکسان باشد. از مزایای سیستم دارای اتصالات مانیسمان به طور کلی می‌توان به مواردی همانند:

  1. سیستم آب بندی دائمی

  2. ساختار محکم بین لوله و اتصالات

  3. اشغال فضای کمتر

  4. امکان تغییر جهت‌های مختلف برای کاهش افت فشار

اشاره کرد. از آنجایی که اتصالات لوله‌های مانیسمان بدون درز جوش تولید می‌شوند و دارای مقاومت بالایی نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار هستند، از عمر کافی نیز برخوردارند و این اتصالات پس از مدتی دچار آسیب خوردگی شکستگی و پوسیدن نمی‌شوند.

نحوه تولید اتصالات مانیسمان

برای تولید اتصالات مانیسمان، برش‌های فولادی مطابق با عملیاتی مثل کشش، حرارت، عبور از زره و دستگاه‌های گریز از مرکز به اتصالات مانیسمان تبدی می‌شوند. سپس محصول توسط کارشناسان تولید،  برای رفع مشکل و نقص مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرد.

پست های مرتبط

قیمت اتصالات گازی

0
قیمت اتصالات گازی گروه تجاری امیران لوله، اتصالات گازی را متناسب با وزن و اندازه قطعات، میزان متریال به کار…

قیمت فلنج دنده‌ای

0
قیمت فلنج دنده‌ای گروه امیران لوله، فلنج‌های دنده‌ای خود را که با بهترین مواد اولیه درجه یک و دستگاه‌های پیشرفته…

قیمت اتصالات گالوانیزه

0
قیمت اتصالات گالوانیزه قیمت اتصالات گالوانیزه بسته به انواع روش تولید، میزان ضخامت و اندازه، نوسانات بازار، مقدار و وزن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
مشاوره رایگان
تماس، مشاوره رایگان